CSM 540 Setup

 

 

Folyamatosan kell végigcsinálni - kihagyás nélkül - a lépéseket, különben nem lesz jó! Érdemes elolvasni akkor is ha nem ilyen gyro-tok van mert van benne egy-két trükk.

Rádió beállítás 

bullet Középre (0-ba) állítani a rádióban a trim-et és a subtrim-et (minden módban!) 
bulletAz ATV-t a rudder (farokszervó, általában 4es) csatornán 90% állítani. Ha a rádióban a két oldalt különbözőre lehet állítani, akkor állítsd egyformára. Ez a lépés azért kell, hogy meg tudjuk határozni a szervókar hosszát. Célszerű még a gyro beépítése előtt megtenni. Miután kész a gyro installálása ez a csatorna (rudder) az elmozdulás mértékét fogja megadni (yaw rate) ez nem tévesztendő össze a farokszervó kitérésével !!!
bulleta farok kitérésnek (rudder rate) az alapértelmezésen kell lennie (100 %) 
bulletmind a két oldalon állísd be a gyro érzékenységet (gyro gain) 60%-ra 
bulletkapcsold ki az ATS (Automatic Tail Stablilsation) vagy a REVO mixet 
bulleta pilot authority mixet (néhány rádióban van ilyen) ki kell kapcsolni 
bulletA throttle hold kapcsoló legyen kikapcsolva

Farok csatorna tesztje 

bulletDugd be a farok szervót a vevő farok csatornájába 
bulletKapcsold be a rádiót és mozgasd meg a gáz/pitch botot, ha a farokszervó mozog akkor az ATS vagy REVO mix még be van kapcsolva

Középállás trimje 

bulletmiközben a farok bot és trim középállásban van, győződj meg, hogy a szervókar jó helyre van feldugva a szervóra 
bulletEzután addig állísd a tolórúd hosszát, amíg a farok lapátok 8 fokos szöget zárnak be a farok bot középállásánál. Kb. ez a 8 fok fogja kompenzálni a főrotor forgási nyomatékát.

Szervó kar hossz

bullet Nézd a farok rotor összeköttetést, miközben mozgatod a farok botot a teljes jobb és bal kitérés között. Ha az összeköttetés nem éri el a teljes kitérést, akkor növeld meg a szervó kar hosszát. Ha feszül az összeköttetés akkor kicsit csökkentsd le addig amíg nem feszül. Ellenőrizd le a középállás trimmmet (előző bekezdés) és ha nem jó akkor állísd be újra, ezután újra ellenőrizd le a szervókar hosszot.

Farok vezérlés íránya 

bulletItt állítjuk be, hogy a farok rotor jó irányban mozgassa a helit. Úgy jó ha jobb oldalra téríted ki a botot, akkor a farok rotor olyan szöget zár be, hogy a heli orra jobbra fordul. Ha ezt rosszul állítod be akkor a heli kontrollálatlanul piruettezni fog! Úgy lehet legegyszerűbben megjegyezni, hogy a farok rotor arra fog mozogni, amerre a farok rotor BELÉPŐ éle mutat, ebben az irányban fog elmozdulni a heli farka, a heli orra ennek ellenkezően. Tehát, ha jobbra nyomod a kart a farok balra fog mozdulni, ha a heli farka feléd néz.

Gyro érzékenység csatorna ellenőrzése

bulletDugd a farok szervőt a vevő gyro érzékenytség csatornáljába (általában az 5-ös csatorna)
bulletMozgasd a gyro érzékenység kapcsolót és nézd meg hogy mozog e a farok. Ha nem mozog, akkor rossz helyre dugtad a vevőben vagy a kapcsoló rosszul van beállítva.
bulletMozgasd meg a farok botot, ha mozog a farokszervó akkor a "pilot authority mixing"-et nem kapcsoltad ki a rádióban.

A Gyro bekötése

bulletMost érkezett el az a pillanat, amikor a gyro-t bekötjük a rendszerbe. Kapcsold ki a vevőt és csatlakoztasd a szervót a gyro kimenetéhez, valamint csaklakoztasd a rádió farok kimenetét a gyro farok bemenetéhez és a rádió érzékenység (gain) kimenetét a gyro érzékenység bemenetéhez.
bulletKapcsold be rádiót, majd a vevőt. A gyro PIROS (power) LED-jének égnie kell és várj 5 másodpercet amíg a gyro feléled. 
bulletMost fogjuk megjelölni, hogy a gyro mikor van normál és head-lock üzemmódban. A szervó üzemmódját az érzékenység kapcsolóval lehet meghatározni. Tedd ki a farok botot teljes kitérésre, tarsd így 2 másodpercig, majd engedd vissza középállásba. Ha a farok rotor azonnal visszatér középállásba akkor normál módban van a gyro. Ha head-lock üzemmódban van a szervó nem tér vissza,vagy nagyon lassan tér vissza középállásba.

Most, hogy be van kötve a gyro és a rádiót valamint a farok összeköttetést beállítottuk, most léphetünk tovább az automatikus beállításhoz.

Automatikus beállítás (Auto Setup)

Ez arra jó, hogy a rádióról gyorsan és könnyen beállíthassuk a legfontosabb paramétereket: 

bulletFarok trim
bulletGyro érzékenység
bulletSzervó típus
bulletMaximális szervó kitérések

Fontos:

bulletATS, REVO mixelések ki legyenek kapcsolva
bulletfarok trim és subtrim középállásban legyen
bulleta farok jó irányban mozgassa a helikoptert. Ha a farok botot balra kitesszük a rotor belépő éle jobbra mutat. (részletek)

Az auto beállítás (auto setup) futtatása: 

Az auto beállításba úgy tudsz belépni, hogy a gyro érzékenység kapcsolót néhányszor átkapcsolod rögtön a gyro bekapcsolása után. (amíg a gyro el nem indul) Ezt a gyro úgy fogadja el, hogy egy párszor megmozgatja a farok rotort mindkét irányba, mielőtt visszaáll középállásba. Ekkor megjegyzi a farok bot állását, ez lesz az az állapot amikor nem mozog egyik irányban sem a farok. Vigyázz, hogy ilyenkor ne mozgasd a farok botot. (amíg az elfogadás be nem fejeződött)

gyro mozgási irány (gyro reverse):

Először a gyro irányát tudjuk beállítani. Most ha mozgatod teljesen balra és jobbra a farok botot, akkor a SÁRGA "REV" LEDnek be és ki kell kapcsolódnia. Ha a szervó működési irányát jól beállítottad - a fennt leírtak alapján - akkor egyszerűen nyomd balra a farok botot és engedd vissza középállásba. Ha a gyro ézékenység kapcsolót átkapcsoljuk és vissza, akkor a beállított érték elmentődik, amit a farok mozgatásával jelez a giro. Ezután a következő paramétert állíthatjuk be.

Szuper szervó:

Most be tudjuk állítani, hogy szuper szervót használunk vagy sem. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy milyen szervónk van, akkor ne állítsuk bekapcsoltra. Ha balra és jobbra mozgatod a farok botot akkor a ZÖLD "SUPER SERVO" LED be és kikapcsol. Ha a LED ég akkor van bekapcsolva a szuper szervó mód. Ugyanúgy mint az előbb, ha a gyro ézékenység kapcsolót átkapcsoljuk és vissza, akkor a beállított érték elmentődik, amit a farok mozgatásával jelez a giro. Ezután a következő paramétert állíthatjuk be.

Szervó kitérések: 

Az elfogadás után, most az első szervó kitérést tudjuk beállítani. Ha a kitérés irányában mozgatjuk a farok botot akkor növeljük a maximális kitérést ha ellenkezőleg akkor csökkentjük a maximális kitérést. A szervó lassan fog mozogni a megfelelő irányban, hogy pontosan be lehessen állítani. Ha a jó beállítás megvan, akkor a gyro érzékenység kapcsoló át és vissza kapcsolásával el tudjuk fogadni. Az elfogadást a farok mozgatásával jelzi a gyro. Ezután a másik oldali szervó kitérést tudjuk beállítani hasonló módon az előzőhöz. Ha a jó beállítás megvan, akkor a gyro érzékenység kapcsoló át és vissza kapcsolásával el tudjuk fogadni. Az elfogadást a gyro a farok kétszeri mozgatásával jelzi, ez egyben a beállítás végét is jelenti.

A szervó visszatér középállásba és nem mozdul ki amíg a ki és be nem kapcsoljuk a tápellátást.

Ha nem vagy túl tapasztalt pilóta, akkor a farok csatorna (áltálában 4-es) maximális kitérését (ATV) vedd le 60%-ra.

Zomby

ps: kereskedelmi forgalomba nem hozható :)

 

Találatszámláló